تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

هزینه 600 میلیون دلاری ایران در مبارزه با موادمخدر

ه گزارش واحد مرکزی خبر ، اسماعیل احمدی مقدم در سومین اجلاس گروه کاری نوماک با بیان این مطلب افزود: افغانستان به عنوان مهمترین و بزرگترین تولیدکننده موادمخدر در همسایگی ایران قرار دارد ولی با فعالیت جهانی موادمخدر، هیچ کشوری در جهان از این بلای خانمانسوز در امان نخواهد بود.

وی گفت: سالانه 500 تن هروئین در افغانستان تولید می شود و پیش بینی می شود میزان تولید تریاک در این کشور از مرز 10 هزار تن بگذرد واین زنگ خطری برای تمام کشورهای جهان است.

احمدی مقدم افزود: بعد از حضور کشورهای اشغالگر در افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم، شاهد افزایش بی سابقه تولید تریاک در این کشور فقیر هستیم و این درحالی است که مهمترین منبع درآمد تروریستها، موادمخدر است.

دبیر ستاد مبارزه با مخدر با اشاره به بیش از 12 هزار مجروح و جانباز نیروهای انتظامی در مبارزه با موادمخدر گفت: ایران بیش از 3600 شهید در این راه داده است ولی هنوز موادمخدر جوانان کشور ما را هدف قرار داده است و هزینه های اجتماعی، سیاسی، امنیتی و درمانی بسیاری را بر ما تحمیل می کند.

احمدی مقدم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر از مبارزه صرف با موادمخدر به سمت رویکردهای مبارزه با ورود و عرضه، درمان و اشتغال زایی و پیشگیری و افزایش آگاهی اجتماعی داشته است.

وی گفت: در سال گذشته بیش از 600 تن از انواع موادمخدر در کشور کشف شد که بیش از 95 درصد کشفیات کشورهای جهان است.

احمدی مقدم افزود: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار معتاد در کشور وجود دارد که در سال گذشته نیمی از این تعداد تحت درمان قرار گرفته اند، به عنوان نمونه 130 هزار نفر سال گذشته فقط تحت درمان متادون قرار گرفتند.

وی گفت: امسال با رویکرد پیشگیری پلیس شاهد کاهش 20 درصدی تعداد معتادان در ایران هستیم ولی این مسئله کافی نیست.

احمدی مقدم در پایان به عنوان راهبردهای پیشنهادی به اجلاس گروه کاری نوماک گفت: سه راهبرد را معرفی می کنم یکی همکاری عملیاتی که اتخاذ راهبردی جامع بین المللی است برای اجرای طرحی عملیاتی، دوم همکاری های آموزشی برای انتقال و تبادل تجارب کشورهای مختلف و سوم دیپلماسی فعال بین المللی برای تحت فشار قراردادن عاملان افزایش تولید موادمخدر در افغانستان.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد