تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

چگونه ورزش کردن را شروع کنیم و ادامه دهیم

 همه ی ما  ارزش ورزش کردن را میدانیم و تقریبا همگی زمانی با شور و اشتیاق یک ورزش منظم را آغاز کرده ایم اما پس از مدتی کم کم آن را رها نمودیم. در زندگی همه مردم یک دوره زمانی صرف این موضوع شده که چطور یک ورزش را شروع کنند و آن برنامه ورزشی را ادامه دهند ولی واقعاً مساله این نیست که شما نمی دانید چطور باید ورزش کنید مساله این است که شما نمی دانید چطور باید با ذوق و انگیزه ورزشکار باقی بمانید.


پایگاه اینترنتی پارسیفا :

اینجا چند تا پیشنهاد هست که شما را برای ورزش کردن سر ذوق می آورد و با انگیزه نگه می دارد پس انگیزه داشته باشید و ورزش را به صورت یک عادت مداوم در زندگی در بیاورید

 

1- شیرجه در پول:

پول بهترین محرک است هر بار که به سالن ورزش می روید مبلغی را در قلک بیاندازید آخر ماه به خاطر این که به هدفتان پایبند بوده اید و به آن نزدیک شدید به خوتان جایزه بدهید با این کار خواهید دید که بیشتر از مربی های ورزش به سالن می روید!

 

2- یک برنامه دقیق!

روی یک تابلو آدرس پستی تان را بنویسید لباس هایتان را از تن درآورید تابلو را در دست بگیرید و با آن عکس بگیرید این عکس را برای یکی از دوستانتان بفرستید و پشت آن بنوسید اگر در عرض 12 هفته یک عکس جدید برات نفرستادم که پیشرفت ورزشی را نشان بدهد، این عکس را برای همه بفرست! البته این کار کمی خودکشی محسوب میشود! ولی واقعاً موثر است.

 

3- خودتان را هل بدهید!

هر بار که به سالن ورزش می روید علامتی روی تقویمتان بگذارید این کار باعث می شود انگیزه تان (یا کاهش آن را) ببینید و به ورزشتان ادامه بدهید اگر هدفتان را روی یک طرف کفشتان یا در دفترچه خاطرات [ورزشی تان] بنویسید هر بار که نگاهتان به آن می افتد هدفتان به یادتان می آید و شما را سر ذوق می آورد بعضی ها هم هدفشان را روی در یخچال یا آینه حمام می نویسند هر کاری که به نظرتان جالب می آید انجام دهید فقط فراموش نکنید که آن کار باید قول و هدفتان را به شما یادآوری کند

 

4- آماده باشید

از شب قبل هر چیز را که در سالن ورزش نیاز دارید آماده کنید کار ساده ای است بنابراین هیچ عذر و بهانه ای هم پذیرفته نیست!

 

5- شاد باشید

این مثل را که «نا برده رنج گنج میسر نمی شود»  فراموش کنید گنج را با شادی، [بدون رنج] هم می توان بدست آورد چون در ورزش ارتباط ذهن، جسم روح خیلی مهم است یک کلاس ورزشی جدید یا اصلا یک ورزش جدید را امتحان کنید  ورشی را که همیشه دوست داشتید ـ مثل دوچرخه سواری یا دویدن در پارک ـ را انتخاب کنید روحیه رقابت را افزایش دهید تا اشتیاقتان برای ورزش هم افزایش پیدا کند. چون ورزش هر قدر لذت بخش تر باشد بیشتر ادامه می دهید [پس هر چه مفرح تر پایدار تر!]

 

6- آلبوم موسیقی بسازید

مطالعات نشان داده است افرادی که با موسیقی و ورزش می کنند به مدت طولانی تر و با شدت بیشتری این کار را انجام می دهد موسیقی و آهنگ شما وادار می کند که بیشتر و طولانی تر ورزش کنید حتی طولانی تر از آنچه که خوتان می خواستید هر مردم با شنیدن آهنگ های مورد علاقه شان انرژی می گیرند [پس آهنگ های مورد علاقه تان را آلبوم کنید و هر بار که ورزش می کنید آن ها گوش دهید]

 

7- با خودتان مسابقه دهید

ورزش مورد علاقه شما هر چه که باشد ـ خواه شنا باشد یا دو، دوچرخه سواری یا پیاده روی ـ در سرتاسر دنیا هزاران مسابقه ورزشی برای آن برگزار می شود پس خودتان را در یک مسابقه ثبت نام کنید (و ورودی آن را بپردازید) هنگامی که برای یک مسابقه تمرین کنید با ذ وق و اشتیاق باقی می ماند و هر بار که ورزش می کنید به هدفتان نزدیک تر می شوید لحظه ای که ثبت نام کنید (و ورودی را می پردازید) حس هدفمند بودن را تجربه می کنید هیچ حسی لذت بخش تر از حس موفقیت بعد پایان مسابقه نیست.

 

8- از خیرش بگذرید

گاهی اوقات حال و حوصله تمرین ندارید در این موقع سعی کنید فقط تمرین های مورد علاقه تان را انجام دهید ممکن است به محض شروع تمرین تمامش کنید اگر حالتان جا نیامد به خانه برگردید با این کار هیچ وقت از ورزش دلزده نمی شوید.

 

9- همسایه را دریاب

همسایه تان را هم ورزشکار کنید (اجازه ندهید که همسایه تان یک گوشه به ساعتش نگاه کند که ورزش ما کی تمام  می شود) با همسایه تان قرار پیاده روی بگذارید و به وعده خود پایبند باشید با این کار اوقات خوشی را تجربه خواهید کردقرار ملاقات های منظم با همسایه تان بگذارید مثلاً صبح های پنج شنبه با هم به سالن بدنسازی بروید. این روش خوبی است که تعطیلات پایان هفته خوبی داشته باشید [این طور نیست؟]

 

10- پروتئین بخرید

مکمل های غذایی را فراموش نکنید اگر کسی اعتقاد داشته باشد که مکمل های غذایی در بدست آوردن نتیجه بهتر به او  کمک می کند آن فرد مسلماً ورزش را ادامه می دهد تا بهترین نتیجه را بدست آورد مکمل غذایی خوب ضامن سلامت شما در آینده است.

 

11- کنتور نیندازید!

ورزش را برای کم کردن وزن و لاغر شدن انجام ندهید چیزهای مهم تر از لاغری و هیکل متناسب هم وجود دارد بدست آوردن یک ارزیابی جدید از خودتان و کاهش اضطراب و استرس دو نتیجه از صدها نتیجه مثبت ورزش کردن است اگر مدام به فکر سوزاندن شام زیاد و چربی که دیشب میل نمودید باشید ورزش برایتان به صورت یک کار ملال آور روزمره در می آید به خاطر سلامتی ورزش کنید نه سوزاندن کالری و لاغر شدن.

 

 

12- لباس ورزشی دلچسب

یک شلوارک قشنگ یا لباس ورزشی راحت واقعاً می تواند شما را سرذوق بیاورد اگر می  دانستید که لوازم ورزشی مناسب چقدر کار را لذت بخش تر می کند حتماً عاشق لوازم ورزشی می شدید!

 

13- حالا وقتشه

تنظیم وقت خیلی مهم است حس و حال درونی شما انگیزه و اشتیاق شما برای ورزش است اگر حال و حوصله ورزش کردن ندارید آن را عقب بیندازید احساس گناه هم نکنید چون ممکن است بد اخلاقی تان را بیشتر کند در ضمن بدخلقی هایتان را به سالن ببرید نه به منزل و محل کار، گاهی اوقات ورزش کردن واقعاً مشکل است، خسته اید و بی انرژی نه وقتش را دارید نه حال و حوصله اش را، این عذر و بهانه ها را با کشف کردن آنچه شما را سر ذوق می آورد از بین ببرید روش های پیشنهادی ما را به کار ببرید تا یک زندگی سراسر شور و شادی و حرکت داشته باشید.

 

شروع کنید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد