تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

قطعی برق به کنسرت شجریان هم رسید !

نیمه‌ی خاموش هزار و «دستان»!

سومین شب کنسرت «همایون شجریان» با قطع برق همراه شد

سومین شب اجرای «همایون شجریان» به همراه گروه «دستان» درحالی سپری شد، که اجرای مراسم تحت‌تاثیر قطع برق در تالار بزرگ کشور قرار گرفت.

درحالی که براساس برنامه‌ قرار بود اجرای گروه از ساعت 20 آغاز شود و علاقه‌مندان زیادی در انتظار حضور گروه روی سن و آغاز اجرای این برنامه موسیقی بودند، برق تالار بزرگ کشور ساعت 20 قطع شد و خاموشی کامل سالن اجرا و محوطه بیرونی را فرا گرفت!

درپی این اتفاق که برای لحظاتی نظم سالن را برهم زد، تالار بزرگ کشور چند دقیقه در خاموشی کامل به‌سر برد که پس از آن مسئولین برگزاری با استفاده از برق اضطراری، بخشی از چراغ‌های سالن اجرا و محوطه بیرونی را روشن کرده و از حاضران خواستند برای اجرای مراسم در مکان‌های مخصوص خود قرار بگیرند.

حاضران در سالن شاهد تلاش گروه برگزاری برای فراهم کردن برق اضطراری برای پروژکتورهایی که روی سن را روشن می‌کرد و باندهای پخش صدا بودند که بالاخره در ساعت 30/20 پروژکتور‌های روی سن روشن شد و در این میان نیز مردم با دست‌زدن به‌نوعی اعتراض خود را اعلام می‌کردند.

بالاخره گروه با 50 دقیقه تاخیر روی سن آمد و همایون شجریان در همان ابتدا با عذرخواهی از مشکلات پیش‌آمده، عنوان کرد: علت تاخیر در اجرا قطع برق بوده که هنوز مشخص نیست به علت مشکل محل برگزاری است یا از سوی اداره نیرو این اتفاق افتاده است، هرچند که برنامه اجرا خواهد شد و امیدواریم همه‌چیز به‌خوبی پیش برود.



گروه درحالی برنامه خود را آغاز کرد که تاثیر قطع برق در کیفیت اجرا کاملا مشهود بود، به‌طوری که‌صدای برخی از باندها نیز حتی پس از گذشت چند دقیقه از آغاز برنامه وصل نشده بود، علاوه براین خاموشی سیستم تهویه نیز باعث گرمی سالن شده‌بود و بسیاری از حاضرین از این وضعیت گلایه داشتند.

همایون شجریان و گروه «دستان» درحالی پس از اجرای قطعات «عاشقانه»، «قیژک کولی»،‌ «مستانه»، «کمند زلف» و«زهی عشق» به‌کار خود در بخش اول کنسرت پایان دادند که همزمان با اعلام تنفس در ساعت 22 و پایان نیمه اول اجرا، برق سالن نیز مجددا وصل شد.

نیمه دوم کنسرت که پس از 45 دقیقه تنفس آغاز شد شاید آن‌چه بود که گروه از ابتدا انتظار آن را داشت، چرا که حاضرانی که پس از زمان تنفس وارد سالن شدند، تازه متوجه زیبایی دکور پشت سر گروه شده و با بهبود کیفیت اجرا در فضای یک کنسرت واقعی قرار گرفتند.

درحال که کیفیت صوتی اجرا به وضوح بهتر شده‌بود، مانیتورهایی که تصاویر گروه را درحال اجرا پخش می‌کرد، در این نیمه روشن شده‌بود که باعث شد افرادی که در صندلی‌های دورتر سالن نشسته‌بودند هم بالاخره بتوانند اعضای گروه را از نزدیک ببینند!

، برنامه اجرای همایون شجریان و گروه «دستان» در بخش دوم هم با اجرای قطعات «اشتیاق»، «خورشید آرزو»، «چین زلف»، «عشق پاک»، «اسرار عشق»، «دلشده» و «وطن» به پایان رسید، ولی درحالی که گروه پس از تشویق‌های فراوان سالن را ترک کرده ‌بود، با تداوم تشویق‌ها مجددا روی سن قرار گرفت و قطعه «مرغ سحر» را با همنوایی مردم اجرا کرد.

منبع : ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد