تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

کلاهبرداری ۱۵ میلیونی با جعل عنوان قاضی جنایی

فردی که متهم است با معرفی خود به عنوان یکی از قضات دادسرای جنایی تهران اقدام به کلاهبرداری میلیونی کرده، در مقابل دادیار جنایی اعتراف کرد.
مدتی قبل فردی با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران درخواست ملاقات با قاضی صفر خاکی دادیار اظهارنظر جنایی را ارائه کرد که به وی گفته شد این قاضی جنایی جهت دفاع از کیفرخواست یک پرونده‌ی قتل به دادگاه کیفری استان تهران رفته و تا چند ساعت دیگر به دادسرا بازمی‌گردد.
روز بعد، این فرد بار دیگر به دادسرا مراجعه و موفق به ملاقات با قاضی خاکی شد اما به محض آن‌که با دادیار اظهارنظر جنایی روبه‌رو شد ادعا کرد که وی فرد مورد نظر او نیست.
با پیگیری موضوع، فرد مراجعه کننده اظهار کرد: حدود سه سال قبل با فردی در تهران آشنا شدم که مدعی بود با دریافت ۱۵ میلیون تومان قادر است مقدمات اخذ مجوز برای راه‌اندازی یکی از نمایندگی‌های سایپا را فراهم کند. پس از آشنایی با این فرد و افزایش روابطمان، وی خود را «خاکی» دادیار اظهارنظر دادسرای جنایی معرفی کرد و به همین دلیل با اعتماد به جایگاه شغلی‌اش مبلغ مورد نظر را به او دادم. بعد از گذشت مدتی هرچه تماس گرفتم نتوانستم با او صحبت کنم تا این‌که متوجه شدم مادرش فوت کرده و به همین خاطر از یکی از شهرهای غرب کشور به تهران آمدم تا هم به او تسلیت بگویم و هم موضوع مجوز را پیگیری کنم.
وی ادامه داد: با راهنمایی دوستانم دادسرای ناحیه ۲۷ را پیدا کردم و متوجه شدم که قاضی خاکی در واحد اظهارنظر فعالیت می‌کند اما زمانی که با وی ملاقات کردم، دریافتم که او شخص مورد نظرم نیست.
در پی اظهارات این فرد، پرونده‌ای در شعبه‌ی دوم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران با شکایت قاضی خاکی به اتهام جعل عنوان تشکیل و قاضی غلامرضا سلیمانی دستور شناسایی و بازداشت متهم را صادر کرد.
با تحقیقات پلیسی ماموران آگاهی، نهایتا این متهم جوان که حمید نام دارد، هنگام بازگشت از کشور ترکیه بازداشت و به مقام قضایی در دادسرای جنایی تحویل داده شد.
این فرد با اعتراف به جرم ارتکابی مدعی شد که حاضر است بدهی خود را به شاکی پرونده بپردازد اما دادیار جنایی اظهار کرد که شاکی این پرونده در واقع فردی است که متهم اقدام به جعل عنوان وی کرده است.
متهم در بازجویی‌های به عمل آمده گفت: نام این قاضی دادگستری را در روزنامه‌ها خوانده بودم و می‌دانستم که فرد مشهوری است. به همین دلیل اقدام به جعل عنوان او کردم.

با صدور قرار قانونی برای متهم دستور انجام بررسی‌های بیشتر جهت کشف کلاهبرداری‌های احتمالی دیگر وی صادر شد.


خبرگزارى ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد