تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

ثابت کن ۹۰۰ میلیون می ارزی!

صل گذشته افشین قطبی با رقمی غیرمتعارف سکان هدایت پرسپولیس را در دست گرفت. ۶۰۰ میلیون برای او که حداقل در ایران امتحان پس نداده بود خیلی زیاد بود. فراموش نکنیم که حتی علی پروین هیچ گاه در پرسپولیس درآمدی بالاتر از ۴۰۰ میلیون نداشت (البته فقط مبلغ قرارداد منظورمان است نه قراردادهای جانبی). امثال آری هان و دنیزلی هم با اینکه کارنامه ای بهتر از قطبی داشتند و به مراتب اسم و رسم دارتر بودند اما بیشتر از ۷۰۰ میلیون نگرفتند با این حال قطبی با احتساب پاداش قهرمانی چیزی نزدیک به همین مبلغ را دریافت کرد و البته چون پرسپولیس فصل گذشته در لیگ نتیجه گرفت کسی حرفی از قیمت بالای افشین نزد. حتی مربی تیم ملی هم حدود ۳۰۰ میلیون پول گرفته بود اما قطبی تقریباً با ۲ برابر مبلغ قرارداد قلعه نویی در تیم ملی روی نیمکت پرسپولیس نشست و...
● شوخی مصطفوی
امسال اما به خاطر قهرمانی فصل گذشته رقم قرارداد قطبی افزایش داشت و به حدود ۹۰۰ میلیون تومان رسید. البته مصطفوی چندی قبل در مصاحبه ای گفته بود قرارداد قطبی فقط ۵ تا ۷ درصد افزایش یافته که ما این شوخی بزرگ را می گذاریم به حساب شوخ طبعی او چون اصلاً باور نمی کنیم قطبی زیر ۸۰۰ میلیون تومان گرفته باشد (یا بگیرد). او بدون هیچ شک و شبهه ای برای دومین سال گران ترین مربی لیگ است و حتی مبلغ قراردادش از قرارداد علی دایی در تیم ملی هم بیشتر است. در واقع پرسپولیسی ها امسال زیادی ناز قطبی را خریدند و زیادی هم به او پول دادند تا بلکه برگردد و دوباره پرسپولیس را قهرمان کند. البته قطبی مأموریت مهمتری هم دارد و آن قهرمان کردن پرسپولیس در آسیاست.
● بهترین شرایط برای قطبی
طبعاً قهرمان ماندن سخت تر از قهرمان شدن است و مسلماً وقتی قطبی به ایران برگشت و پول بیشتری هم گرفت سطح انتظارات از او بالاتر رفت. جالب اینکه پرسپولیس نسبت به فصل گذشته مهره های بهتری هم گرفت و تبدیل به رئال مادرید ایران شد تا قطبی هیچ بهانه ای برای عدم موفقیت نداشته باشد. به قول خود او پرسپولیس بهترین مدیران، بهترین مربیان و بهترین بازیکنان را دارد و از حمایت پررنگ و کمتر دیده شده سازمان هم برخوردار است. پس واقعاً دلیلی ندارد که قطبی ناکام بماند و یا نتیجه نگیرد چون همه چیز بر وفق مراد او است و سرمربی پرسپولیس در شرایطی کار می کند که شاید خیلی ها افسوس و حسرت این شرایط را بخورند. قطبی باید قدر این مسأله را بداند و البته ثابت کند که ارزش آن ۸۰۰ ، ۹۰۰ میلیون را دارد.
● اگر امسال هم قهرمان شود...

قطبی امسال حداقل باید یک جام را بگیرد اما آن یک جام، جام حذفی نیست. او یا باید قهرمان لیگ شود و یا قهرمان آسیا. هواداران پرتعداد و متعصب پرسپولیس فقط در این صورت است که از قطبی راضی می شوند و اگر افشین نتواند این خواسته را برآورده کند باید قید پرسپولیس را برای همیشه بزند. این درست که او محبوبیت زیادی نزد هواداران پرسپولیس دارد اما باید ثابت کند ارزش پولی که گرفته را دارد. هنوز هستند کسانی که موفقیت پرسپولیس در فصل گذشته را شانسی قلمداد می کنند و یا نقش قطبی را کمرنگ می دانند اما اگر پرسپولیس امسال هم قهرمان شود، مسلماً سرسخت ترین و بی منطق ترین مخالفان قطبی هم نمی توانند نقش او را انکار کنند.



تحلیل : روزنامه ابرار ورزشی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد