تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

تحولات ساختاری شبکه‌های سیما تا سه‌ماه آینده قابل مشاهده است

معاون سیما گفت: مردم ما قطعا تا سه ماه آینده تغییر و تحولات ساختاری شبکه‌های سیما را به خوبی روی آنتن خواهند دید، به خصوص در شبکه‌های یک، دو و سه سیما.
مرتضی میرباقری درباره اصلاح ساختار شبکه‌های سیما گفت: ما بحث هویت شبکه‌ها را جدی شروع کرده‌ایم. ماموریت شبکه‌ها تدوین شده و ساختار شبکه‌ها تصویب شد و ما الان در حال اجرا هستیم. قطعا تا سه ماه آینده مردم عزیز ما روی آنتن این تغییر و تحولات را به خوبی خواهند دید، به خصوص در شبکه‌های یک، دو و سه سیما.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شبکه دو طبق ماموریتش، برای کودک و نوجوان تا سن ۱۸ سالگی برنامه خواهد ساخت. شبکه سه سیما از ۱۸ تا ۳۵ سال را پوشش خواهد داد و شبکه یک برای از ۳۵ سال به بالا برنامه خواهد ساخت. البته این وجه غالب برنامه‌های ماست وگرنه هر شبکه می‌تواند برای مقاطع سنی دیگر نیز برنامه‌ریزی کند.
میرباقری ادامه داد: در حال حاضر شکل‌گیری وضعیت شبکه دو برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است. چون تقریبا شبکه سه ما جهت‌گیری جوانانه‌ای داشته است. شبکه یک ما نیز جهت‌گیری میانسال و عمومی داشته است.در حالی که چیزی که در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر جایش بسیار خالی بوده، این است که کودکان و نوجوانان ما در تمامی ساختارها برنامه‌های مطلوب نداشته‌اند. بیشتر برنامه‌های ترکیبی، جنگ و ... بوده و ما تصمیم گرفتیم که در تمامی ساختار‌ها یعنی سریال، مستند، تک قسمتی، گفت‌وگو و همه موارد، هم درباره کودک و نوجوان برنامه داشته باشیم و هم برای کودک و نوجوان.
وی تصریح کرد: قلب این تغییر و تحولات بیشتر متوجه شبکه دو است و شبکه یک ما دیگر اجازه ساخت برنامه کودک و نوجوان نخواهد داشت و این بخش در شبکه یک تعطیل خواهد شد. در ماه‌های آینده برنامه‌های این شبکه همگی به شبکه دو منتقل خواهند شد و شبکه دو یک شبکه پر و پیمان درباره کودک و نوجوان و برای آنها خواهد بود.
معاون سیما درباره رسوخ این تحولات در سایر شبکه‌های سیما نیز گفت: شبکه‌های یک، دو و سه تحولاتشان بیشتر است. شبکه‌های دیگر هم از نظر ساختاری و اینکه مدیریت‌هایشان و نوع ماموریت‌هایش چگونه باشد، تغییر کرده‌اند و مدیران هر شبکه جزیئات را اعلام خواهند کرد. وی با بیان اینکه تمام شبکه‌ها دچار تغییر و تحولات ماموریتی شده‌اند، گفت:ما در رابطه با همه موضوعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... در رابطه با همه ساختار‌های نمایشی، مستند، گفت‌وگو، میزگرد و ... درباره تمام مخاطبان کودک، نوجوان، جوان، میانسال و ... باید برنامه سازی‌های داشته باشیم. هر شبکه بخشی از این ساختارها، گروه‌های مخاطب و موضوعات را برعهده دارد.درصدی از یک مضوع، درصدی از یک مخاطب و درصدی از ساختارها را پوشش خواهد داد. یعنی یک بسته معینی از ساختار، موضوع، مخاطب و رویکرد سهم هر شبکه می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد