تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

چه رنگی دوست دارید تا بگیم کی هستید؟

رنگ‌های کمکی
رنگ‌های کمکی یعنی بنفش و قهوه‌ای و خاکستری در یک طبقه نسبتا متفاوتی قرار دارند. اگر بخواهیم با صراحت کلام سخن بگوییم، سیاه و خاکستری اساسا رنگ به شمار نمی‌آیند، زیرا سیاه اصولا رنگ نیست و رنگ خاکستری نیز در آزمایش، کاملا بی‌رنگ و خنثی است. لذا آن دو را بی‌رنگ می‌نامند. بنفش، ترکیبی است از آبی و قرمز، در حالی که قهوه‌ای مخلوطی از نارنجی، قرمز و سیاه است و یک رنگ تیره و نسبتا بی‌روح را می‌سازد. ترجیح دادن هر یک از سه رنگ «بی‌رنگ» (سیاه، خاکستری یا قهوه‌ای) را می‌توان نشانه‌ای از یک نقطه‌نظر منفی نسبت به زندگی دانست.

هیچ‌یک از دو رنگ بنفش و قهوه‌ای در شمار رنگ‌های مستقل (اصلی) روانی نیستند.

برخی از روانشناسان عقیده دارند رنگی که برگزیده و دلخواه فرد است می‌تواند گویای خصوصیات اخلاقی و روانشناسی او باشد.

قرمز، خوش قلب اما خودپرست

این رنگ، مظهر شدت و زیاده‌روی است که گاهی در جهت مخالف آن است. قرمز، رنگ عشق، تنفر، فداکاری، خشونت، خون و آتش است. کسی که به این رنگ علاقه دارد هرگز نمی‌تواند در زندگی بی‌تفاوت باشد. این‌گونه اشخاص تند و سرکش و در عین حال فعال، شجاع و کمی عجول هستند. احتمال شکست به‌خصوص در عشق برای آنها فراوان است. قضاوت‌های عجولانه و ناگهانی در مورد دیگران سبب از بین رفتن دوستی‌هایشان می‌شود با آن که در عشق کاملا فداکارند اما اگر روزی زندگی بر وفق مراد نباشد، بدون تفکر و جویا شدن علت می‌جنگند.

دو عیب بزرگ، خودپرستی و عدم کنترل، در نفس آنهاست و دو صفت ممتازشان خوش‌قلبی و حس بزرگ‌طلبی است. به‌طور کلی دوستداران رنگ قرمز دارای خصوصیات متضادی هستند.

صورتی؛ موردعلاقه دیگران

رنگ صورتی در واقع همان قرمز است که کم‌رنگ شده. اگر به این رنگ علاقه دارید تمام صفات رنگ قرمز را کمی ملایم‌تر دارا می‌باشید. با گذشت هستید و در عشق، تندی نشان نمی‌دهید. دیگران را خوب درک می‌کنید و با اطرافیان خود باملایمت و لطف رفتار می‌کنید و به دلیل نشاط و شادابی‌تان مورد علاقه اطرافیان خود هستید. آنهایی که به این رنگ علاقه دارند، اغلب شکست‌ها، خشونت‌ها و دشواری‌های زندگی را تحمل کرده‌اند و با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند.

آبی، نظم و پشتکار و تنهایی

رنگ آبی از رنگ‌هایی است که طرفداران زیادی دارد.

اگر به این رنگ علاقه دارید کاملا می‌توانید احساسات و هیجانات خود را کنترل کنید. ظاهر آرام شما، دیگران را وادار می‌کند که به شما احترام بگذارند و دوست دارید پیوسته مورد احترام و ستایش دیگران قرار بگیرید. در خرید و پوشش لباس قناعت می‌کنید و به علت شرم و حیا و گاه غروری که در شماست میل دارید اغلب تنها باشید. حماقت و عدم فهم دیگران، شما را کسل می‌کند و کسانی که از نظر هوش و فهم بر شما برتری دارند شما را ناراحت می‌کنند. کارهای خود را از روی نظم و ترتیب و بر پایه قواعد معینی انجام می‌دهید و یکی از صفات مشخص پشتکار شماست.

تاثیر رنگ در بدغذایی کودکان

اگر کودک شما هم جزو کودکانی است که به اصطلاح بدغذاست، می‌توانید با تزیین غذا او را به خوردن تشویق کنید. رنگ در این تزیین بسیار اهمیت دارد. رنگ‌ها، کودکان را به خود جذب می‌کنند، باید ببینید کدام رنگ برای کودک‌تان جذاب است.

بشقاب غذا را چون بوم نقاشی ببینید و به فرزندتان کمک کنید تا روی آن بوم با استفاده از مواد خوراکی رنگی که در اختیارش قرار می‌دهید، مطابق سلیقه خودش منظره‌ای زیبا بیافریند. چند بوته کوچک کلم بروکلی بخارپز یا‌ آب‌پز و مقداری لوبیا سبز درسته و پخته می‌توانند درخت‌های این منظره باشند یک عدد گوجه‌فرنگی به جای خورشید و یک مشت نخودفرنگی و دانه ذرت هم به جای گل‌ها از انواع میوه و سبزیجات برای تزیین غذاهای گوناگون استفاده کنید که ممکن است بعضی از آنها نیز چندان مورد‌علاقه فرزندتان نباشد. با استفاده از قوه تخیل خود و کودک‌تان با اشکال و طرح‌های فانتزی این غذاها را بیارایید.

خانواده سبز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد