عطایی با اشاره به این که کل میدان 7 تیر به مساحت 33 هزار متر مربع به زیرزمین منتقل میشود، گفت: روی میدان پیادهراه و به تفرجگاهی برای شهروندان تبدیل میشود و دیگر خودرویی از روی میدان عبور نمیکند.
مدیر عامل سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران گفت: در صورت صدور مجوز و تأمین اعتبارت عملیات زیر زمینی شدن میدان 7 تیر در سال آینده آغاز میشود. مسعود نصرآزادانی در گفتوگو با فارس در خصوص زیرزمینی شدن میدان 7 تیر گفت: این پیشنهاد را سازمان فنی مهندسی شهر تهران داده و باید در کمیسیون مشترک شهرسازی و حمل و نقل نیز به تصویب برسد.
وی با اشاره به این که متولی این مصوبات سازمان مشاور است، گفت: به محض این که سازمان مشاور مجوزها را به سازمان بدهد و معاونت فنی عمران شهرداری تهران هم در اولویت تأمین اعتبار قرار دهد و با توجه به محدودیت منابع، نمیتوان گفت، چه زمانی کار آغاز میشود.
به گفته نصر آزادانی، تا پایان سال عملیات عمرانی این پروژه آغاز نمیشود و شروع کار در سال آینده نیز بستگی به مجوزات و تأمین اعتبار دارد.
وی اظهار داشت: به دلیل بین بخشی بودن این پروژه باید هماهنگیهای لازم با شهرسازی و حمل و نقل و ترافیک انجام شود.
سیامک عطایی مدیر نظارت ابنیه شهرداری تهران گفت: کل میدان 7 تیر به مساحت 33 هزار متر مربع با هزینهای بالغ بر 50 میلیارد تومان به زیرزمین منتقل خواهد شد.
وی در خصوص زمان شروع ساخت زیرگذر 7 تیر گفت: زمان دقیق ساخت مشخص نیست چرا که این کار یک تصمیم مدیریتی است و باید به ما ابلاغ کنند.
مدیر نظارت ابنیه شهرداری تهران ادامه داد: برنامهریزیها و تمام امکانسنجیهای لازم را در این زمینه انجام دادهایم. سیستم باید تصمیم بگیرد و برنامههای ترافیکی و بارگذاریها انجام و سپس برای انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار اقدام شود.
عطایی با اشاره به این که کل میدان 7 تیر به مساحت 33 هزار متر مربع به زیرزمین منتقل میشود، گفت: روی میدان پیادهراه و به تفرجگاهی برای شهروندان تبدیل میشود و دیگر خودرویی از روی میدان عبور نمیکند.
مدیر نظارت ابنیه شهرداری تهران افزود: این پروژه قبل از مدرس هنگامی که هنوز به میدان نرسیده، زیر زمین رفته و از کریمخان و مفتح جنوبی خارج میشود.
عطایی با اشاره به این که کل ترافیکی که روی زمین به دلیل ایستگاه مترو و تردد بیش از اندازه خودروها وجود دارد به زیر زمین منتقل میشود، گفت: تقریباً 85 الی 90 درصد ترافیک با اجرای این پروژه در این محدوده کاهش مییابد.
به گفته عطایی در این پروژه خودروها از مفتح شمالی وارد و از مفتح جنوبی و کریمخان خارج میشوند و از کریمخان در ضلع جنوبی غربی وارد و از بهار شیراز و مدرس خارج میشوند.
وی با تاکید بر اینکه این پروژه همانند تونل توحید که یک ورودی و خروجی دارد نیست، گفت: این پروژه دارای 7 ورودی و خروجی است. وی در خصوص شکل ظاهری میدان گفت: در خصوص شکل ظاهری میدان در روی زمین ما دخل و تصرفی نداریم.
وی گفت: از زمان شروع ساخت این پروژه ظرف مدت یک و نیم سال به اتمام میرسد.
وی در خصوص تجهیز کارگاه این پروژه گفت: مشکل ترافیک برای تجهیز کارگاه نداریم و اختلالی نیز در ترافیک ایجاد نخواهیم کرد و در خود میدان چرخشهای لازم را انجام خواهیم داد. برای تجهیز کارگاه نیز از اطراف میدان استفاده میکنیم.
به گفته عطایی، ایستگاههای اتوبوس، تاکسی، ساماندهی و به زیرزمین منتقل و حتی چراغ قرمز وسط میدان نیز برداشته میشود.
عطایی در پایان خاطرنشان کرد: کار مطالعاتی و طراحی فاز یک این پروژه به اتمام رسیده است. |