تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

مصرف زیاد بستنی باعث چاقی و اضافه وزن می‌شود

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

به گفته متخصصان، بستنی انرژی زیادی را در اختیار افراد می‌گذارد از این رو نباید بیش از میزان طبیعی مصرف شود چرا که در غیر این صورت باعث چاقی و اضافه وزن در فرد خواهد شد.

دکتر « ضیاء الدین مظهری » رییس انجمن تغذیه ایران با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران ، گفت: بستنی با قند اضافه، خامه و شیر پرچرب تهیه می شود و حاوی انرژی زیادی است.

همچنین در انواعی از بستنی‌ها که شیرینی نیز به آن اضافه می شود این انرژی به چند برابر می‌رسد از این رو مصرف زیاد آن موجب بروز چاقی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به این که اگر در مصرف هر نوع ماده غذایی تعادل رعایت شود مشکلی برای سلامتی افراد پیش نمی آید، افزود: بنابراین با مصرف متعادل محصولات غذایی همچون بستنی افراد دچار اضافه وزن نخواهند شد.

دکتر مظهری در خصوص فواید بستنی نیز گفت: اگر بستنی بدون افزودنی‌های غیرمجاز رنگی و پاستوریزه باشد به دلیل آنکه حاوی مواد لبنی است تامین کننده کلسیم بدن خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مواد غذایی همچون بستنی باید بعد از غذای اصلی مصرف شود تا موجب احساس سیری در فرد نشده و به برنامه غذایی او لطمه وارد نشود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد