تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

شناسایی و دستگیری پدر و پسر متخلف در گمرک خرمشهر

یک گروه فساد اقتصادی در گمرک خرمشهر با تلاش مدیریت اداره کل گمرک خرمشهر شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در ادامه برخورد با مفسدان اقتصادی در گمرک بندر خرمشهر که باعث دستگیری تعدادی از ترخیص‌کاران و کارکنان گمرک این بندر شده، اکنون مقامات مسئول در ارتباط با این موضوع، تایید می‌کنند که برخی افراد اصلی این گروه‌های متخلف در چنگال قانون گرفتار شده‌اند.

یک مقام مسئول در بندر خرمشهر به خبرنگار «تابناک» گفت: در راس این گروه فساد، پدر و پسری قرار دارند که اکنون هر دو در بازداشت به سر می‌برند.
 
دادستان خرمشهر نیز با تایید خبر دستگیری پدر گفت: بازداشت این فرد برای تحقیقات بیشتر صورت گرفته است.
حسن زاده خاطرنشان ساخت: به‌زودی اطلاع رسانی کاملی در این خصوص صورت خواهد گرفت، اما اطلاعات تکمیلی حاکی از آن است که این فرد و پسرش متهم به بیش از 60 میلیارد تومان تضییع حقوق دولت، جعل، کم اظهاری و فرار از پرداخت حقوق و عوارض دولتی و بیت‌المال هستند.
 
این پدر و پسر از مهمترین ترخیص‌کاران گمرک بندر خرمشهر به شمار می‌رفتند که به تازگی زمین‌های بسیاری را در جزیره مینو خریداری و قصد داشتند با استفاده از تسهیلات منطقه آزاد در آن سرمایه گذاری کنند.
 
از جمله اتهامات این پدر و پسر دستکاری و جعل در اسناد ضمانت‌نامه‌های بانکی اعلام شده است. آنها همچنین متهم هستند که در زمینه ورود خودروهای لوکس خارجی به شدت حقوق گمرکی را ضایع کرده و به عنوان نمونه در عوض پرداخت 90 درصد حقوق گمرکی با پرداخت رشوه و اقدامات دیگر تنها 9 درصد پرداخت می‌کرده‌اند.
گمرک خرمشهر در این زمینه تاکنون بیش از سه پرونده تشکیل داده و به دادگاه خرمشهر ارسال کرده است که در دست بررسی است.
 
این گزارش می‌افزاید: این فرد با تظاهر به دینداری و علم کردن حسینیه و گبند و بارگاه و اتصال به برخی محافل، برای خود جایگاه اجتماعی ویژه‌ای در آبادان و خرمشهر ایجاد کرده بود و برخی محافل نیز در تلاش بودند تا از این متخلف اقتصادی که در استان بوشهر و گمرک آبادان نیز پرونده‌هایی مشابه در گذشته داشته، حمایت کنند که با افشاگری گسترده این تخلفات، عقب نشینی را به عنوان بهترین تاکتیک انتخاب کرده‌اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد