تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

تازه های وب

گلچین مطالب از سر تا سر اینترنت

برخورد جدی با متخلفان انتشار بلوتوث پارک بانوان

برخورد جدی با متخلفان انتشار بلوتوث پارک بانوان

بهشت بانوان در طول هفته در اختیار بانوان و جمعه‌ها خانوادگی است ولی پارک آزادگان که خاص بانوان افتتاح شده به صورت شبانه‌روزی در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت.

قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری تهران از برخورد جدی با متخلفان انتشار بلوتوث پارک بانوان خبر داد.
 
در پی اخبار منتشره در خصوص انتشار بلوتوث بوستان بانوان محمد عیدیان در گفت‌وگو با فارس افزود: بانوان باید در این پارک‌ها راحت و آزاد باشند و نباید تخلفات اینچنیی امنیت آن‌ها را با مشکل روبه‌رو کند.

 

قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: کار تلفن همراه و امواج آن کار فنی و مخابراتی است و باید تدابیر امنیتی در این خصوص اندیشیده شود و دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

 

وی افزود: این موضوع بحث امنیت اجتماعی است و ما تخصص در کار تلفن همراه نداریم و این سیستم مخابراتی و باید توسط دستگاه‌ ذی‌ربط کنترل شود.

 

به گزارش فارس، ‌بوستان بهشت مادران، پارکی فرامنطقه‌ای است که در تپه‌های عباس‌آباد واقع شده است. این بوستان‌ها با هدف راحتی و آرامش زنان ساخته شده و اداره تمام امور در بوستان توسط بانوان انجام می‌شود. دور‌تا‌دور بوستان بهشت مادران احاطه شده تا بانوان به راحتی بتوانند در این بوستان بدون حجاب رایج در جامعه فعالیت کنند.

 

در بهشت مادران زمین‌های ورزشی سرپوشیده و سرباز، سالن همایش‌های مذهبی، پیست دوچرخه‌سواری،‌ آمفی‌تئاتر، محل بازی و استخر کودکان، مسیر پیاده‌روی، دریاچه و بازارچه‌های خود اشتغالی، رستوران و کافی‌شاپ وجود دارد.

 

همچنین زهرا مشیر مشاور امور بانوان شهرداری تهران در خصوص امنیت پارک‌ ویژه بانوان می‌گوید: ایجاد امنیت در پارک‌ها بر عهده پلیس پارک است. طبیعی است که امنیت بوستان بانوان نیز با نیروی انتظامی است، غیر از این هم تدابیری اندیشیده شده تا مجموعه‌های که پلیس نیستند ولی نگاه امنیتی به پارک دارند در پروژه‌ای مسئولیت در پارک‌ها را برعهده داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید. در این خصوص استفاده از دوربین و تلفن همراه در پارک بانوان ممنوع است و سعی داریم با تدابیر خاص، امنیت را در ابعاد مختلف مالی، جان و روانی برای بانوان برقرار کنیم. البته برقراری امنیت در محیط مختص به بانوان نیازمند یاری خود خانم‌ها هم است، چون در شرایط کنونی در محیط‌‌ های خصوصی هم امنیت لازم وجود ندارد و با توجه به جدید بودن پارک بانوان باید این ضرورت بیش‌تر اعمال شود و برای مقابله با برخی ناامنی‌ها باید تدبیر داشت و پیش‌بینی کرد تا مشکلات احتمالی را برطرف کرد.

 

مشیر در خصوص مدیریت داخلی پارک بانوان می‌گوید: پارک مختص بانوان است پس محیط ایجاب می‌کند مدیریت، کادر مهندسی و خدمات از جمله افرادی که برای آبیاری و هرس درختان در پاک هستند هم از خانم‌ها باشند. پارک‌ بهشت بانوان در طول هفته در اختیار بانوان و جمعه‌ها خانوادگی است ولی پارک آزادگان که خاص بانوان افتتاح شده به صورت شبانه‌روزی در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت.

 

به اعتقاد مشیر، شهرداری، امور مربوط به اداره شهر را تفکیکی، جنسیتی و در دو حوزه جدا از هم در موضوع زنان و مردان نمی‌بیند.

 

وی ادامه داد: شرایط موجود جامعه ایجاب می‌کند، امکانات را برای افراد گسترش دهیم، مثل مترو که هم واگن‌های مختص بانوان دارد و هم واگن‌های مختلط. بحث پارک‌ها هم همین‌طور است، پارک‌های خانوادگی در شهر وجود دارد در حالی که نیاز به مکان‌هایی با قابلیت‌ فضای پارک‌ها اما مختص بانوان در شهر حس می‌شود و این را نمی‌توان نگاه تفکیک جنسیتی عنوان کرد. دوستانی که نسبت به ایجاد پارک‌های ویژه بانوان موضع دارند باید بدانند که این یک قابلیت است که علاوه بر پارک‌های خانوادگی ‌در شهر در اختیار بانوان قرار می‌گیرد شهرداری موظف است برای همه مخاطبان و بر اساس نیازها و اولویت‌ها امکانات و قابلیت‌های تحقق این نیازها را فراهم کند و پارک بانوان از این حیث مورد توجه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد